Organizarea nuntii: ghid de la A la Z

Posted on 10 min read

Majoritatea cuplurilor nu realizează cât de copleșitoare poate fi planificarea unei nunți. Poate că trebuie să gestionați un buget restrâns de planificare a nunții sau poate pur și simplu vă încântă o agendă de organizare nuntă vastă și nu vă puteți decide. În orice caz, există foarte multe detalii suplimentare pe care trebuie să le aveți în vedere, așa că trebuie să dați dovadă că sunteți un organizator de nuntă pe cinste, pentru a vă putea bucura pe deplin de marele eveniment.

Organizarea este cheia pentru a menține totul ca pe roate atunci când vine vorba de decizii luate împreună cu familia și cei apropiați, liste sau termene limită impuse de furnizor. Primul pas este să vă asigurați că vă acordați suficient timp pentru planificarea nunții. Organizarea din timp este cel mai de valoare aliat în acest caz, așa că începe cu aproximativ un an înainte, dacă este posibil (unii sunt nevoiți să aștepte chiar și doi ani pentru a obține locația mult dorită și astfel au și mai mult timp de organizare). Nu uita să-ți implici partenerul în mod semnificativ. Nunta voastră trebuie să vă reprezinte pe amândoi, împreună. Nu vă agățați prea mult de micile detalii și concentrați-vă pe ceea ce este cu adevărat important: să sărbătoriți în tihnă totul înconjurați de prieteni și familie.

Aveți astfel mai jos întocmit un ghid de organizare nuntă, idei care vă pot fi de mare folos pentru a eficientiza întregul proces:

1. Stabilirea bugetului

Stabilirea bugetului este prima voastră îndeletnicire, fiind factorul determinant pentru majoritatea deciziilor legate de nuntă. Astfel veți putea lucra în anumiți parametrii și veți descoperi la final o sumă pe care nu v-o permiteți. Dacă plătiți singuri pentru tot, primul pas este să vă analizați cu atenție finanțele. Fiți realiști atunci când vine vorba de bugetul pentru ziua nunții, conștientizând în mod realist amploarea costurilor implicate. Odată ce ați stabilit suma, păstrați-o așa! Noi vă punem la dispoziție un calculator al bugetului de nuntă.

2. Țineți cont de priorități

Cele mai importante aspecte ale nunții trebuie decise cel mai devreme pentru a vă putea ocupa în mod bine organizat de micile detalii. Acestea includ obținerea locației, data închirierii acesteia, stabilirea costurilor aferente care să se încadreze bugetului vostru. Puneți aceste lucruri pe primul loc și cel mai important: fiți întotdeauna dispuși să faceți compromisuri, fie voi ca și cuplu, fie cu furnizorii. 

Organizați eficient! Puteți folosi o varietate de instrumente specifice pentru fiecare parte importantă a organizării nunții pe platforma EpicPlan, menită să vă stea la dispoziție în fiecare etapă a procesului.

3. Stabiliți data nunții 

Alegeți  cu cel puțin un an înainte, posibile date care să funcționeze pentru voi și încercați să fiți flexibili, astfel încât să nu fiți constrânși atunci când e nevoie să luați decizii în legătură cu alte detalii legate de nuntă. Luați în considerare factorii externi, cum ar fi faptul că perioada verii este întotdeauna aglomerată. Cererea foarte mare duce la disponibilitate redusă și prețuri întotdeauna mai mari.

Vrei să deții controlul, pas cu pas, asupra planificării nunții tale și să te asiguri că nu ți-a scăpat nimic? EpicPlan te ajută cu:

  • O listă complexă de activități pentru planificarea nunții tale
  • Controlul bugetului
  • Gestionarea listei de invitați
  • Aranjarea invitaților la mese
  • Modele invitații online și pentru print

4. Alegeți stilul care vi se potrivește

Fie că este vorba despre culori specifice nunții, inspirație sezonieră sau stil, ori o tematică anume, e de folos să stabiliți un stil predominant după care să vă puteți ghida ulterior, ca totul să se îmbine armonios. Dacă preferați un stil simplu, păstrați acest element de la invitații, până la rochia de mireasă și meniul de la nuntă. Unii preferă să sărbătorească spectaculos și colorat, alții în nuanțe deschise și aranjamente florale simple, de sezon. 

Gândiți-vă la culorile voastre preferate, iar dacă cele două se potrivesc, aceasta este o modalitate excelentă de a adăuga note ale ambelor personalități în tema nunții, fie că e vorba de decorațiuni sau culorile purtate de cavaleri si domnișoarele de onoare.

Pe parcursul organizării, dacă anumite aspecte tradiționale vă fac să vă simțiți inconfortabil sau  nu sunt parte din stilul vostru, atunci pur și simplu nu le includeți în ziua nunții, indiferent de părerile celorlalți. Tradițiile sunt binevenite numai atunci când sunt semnificative pentru noul cuplu.

5. Întocmiți din timp lista de invitați

Cu măcar 12 luni înainte de nuntă! Luarea deciziilor cu privire la lista de invitați poate fi un proces complicat și nu întotdeauna plăcut. S-ar putea să fiți nevoiți să renunțați la un anume număr de invitați, fie din partea mirelui, fie din partea miresei, ori să le explicați părinților ca nu doriți să aveți alături lista de oaspeți impusă de ei. Toate acestea sunt în strânsă legătură cu mărimea și capacitatea locației pe care o alegeți și e bine să nu omiteți acest aspect. Alcătuiți o listă de invitați la nuntă într-o manieră cât mai echilibrată.

Începeți să gândiți designul invitațiilor imediat ce vă cunoașteți data și locația Solicitați ca răspunsurile și confirmările să fie transmise cu cel puțin o lună înainte de nuntă, astfel încât să nu existe schimbări de ultim moment.

6. Cercetați toate opțiunile – de la locație la furnizori

Ideal este să nu vă puneți în poziția de a vă grăbi. Comparați prețurile și pachetele din mai multe locații, cu cel puțin 12 luni înainte, fie că e vorba de potențiale săli de nuntă, restaurante, hoteluri ori pensiuni unde să cazați invitații veniți de la mare distanță.

La capitolul furnizori de nuntă, comunicarea eficientă cu aceștia este indispensabilă pentru a vă asigura o zi memorabilă, așa că alegeți o echipă de oameni cu care vă simțiți confortabil și care să colaboreze și în situații problematice care pot apărea pe parcurs. Nu ar trebui să vă simțiți niciodată rușinat că ați adresat întrebări ori ați renunțat la anumite servicii de-a lungul procesului.

Înainte de a semna orice contract, asigurați-vă că examinați îndeaproape fiecare detaliu cu măcar 8 luni înainte, fie că e vorba de lumini, flori, catering, invitații, costume de ceremonie, fotografi și videografi ori transport – totul trebuie să fie în contract. Dacă nu dați atenție anumitor detalii, riscați să nu fiți despăgubit dacă un anume lucru nu este executat corect. Fiți atenți la contractele care vă împiedică să trageți la răspundere furnizorul și la politicile de anulare extreme. De exemplu, un contract ar trebui să sublinieze ce se întâmplă dacă oricare dintre părți anulează, nu doar clientul. 

7. Nu uitați de responsabilitatea ceremoniei religioase și legale

Aceste două aspecte sunt la fel de importante ca și petrecerea mult visată din ziua nunții. De fapt, ele permit organizarea petrecerii de nuntă ulterior. La ceremonia religioasă și cununia civilă vă vor fi alături cei mai apropiați membri ai familiei și, după caz și preferințe, prietenii foarte buni. Discutați din timp la primărie pentru a vă programa pentru cununia civilă și țineți cont de responsabilitățile voastre legale ce vin o dată cu aceasta. De asemenea, programați cât de devreme posibil, nu neapărat în plin sezon, cununia religioasă. Fie că doriți ca aceasta să aibă loc în biserică sau într-o altă locație, este important să anunțați și stabiliți aceste detalii cu preotul și restul persoanelor implicate.

8. Transportul – un factor cheie desfășurării

Fie că este vorba de transportul menit vouă, ca și cuplu de nou căsătoriți, fie că aveți nevoie să vă ocupați de transportarea invitaților de la biserică la sala de ceremonie, și acesta reprezintă un aspect cât se poate de esențial funcționării evenimentului. Este o necesitate absolută să vă asigurați că invitații ajung la timp în toate locurile alese pentru desfășurarea întregului eveniment. Transportul este mai ales necesar atunci când aveți o petrecere de nuntă mare și trebuie să vă asigurați că toată lumea este împreună pentru momentele cheie, fie că discutăm despre fotografii, sosirea la timp la biserică sau la locație, în funcție de necesități.

9. Alegeți tipul de muzică

Chiar dacă aveți impresia că muzica de la nuntă este una dintre ultimele voastre probleme, dacă doriți o trupă anume, aceștia trebuie anunțați chiar mai devreme de 12 luni înainte de nuntă, mai ales dacă aceștia sunt la mare căutare. Indiferent dacă aveți o trupă live, un DJ sau vă ocupați singur de muzică, va trebui să selectați ceva pe placul amândurora cât mai devreme posibil. Dacă aveți prieteni sau membri ai familiei pasionați și talentați în acest aspect, puteți profita de acest lucru pentru a evita costurile impuse de angajarea unei trupe, dacă aceștia sunt bineînțeles dispuși să vă fie de folos în ziua cea mare.

Sonorizarea este esențială, în funcție de mărimea sălii și amplasarea meselor, pentru a vă asigura că muzica nu e prea tare pentru cei aflați mai aproape de boxe, dar nici prea încet pentru mesele așezate pe margine.

10. Angajați un fotograf și videograf priceput

Fotografiile reușite de la nuntă sunt una dintre cele mai importante amintiri din ziua cea mare, motiv pentru care este cât se poate de esențial să știi cum trebuie aleasă persoana care va imortaliza cele mai inedite momente alături de familie și prieteni. Este mult mai rezonabil ca preț să angajezi un singur fotograf, nu o întreagă echipă, la fel cum este și în cazul videografului (asta în cazul în care alegi să angajezi unul, unii preferă doar imortalizarea prin poze). Majoritatea fotografilor de nuntă se vor putea adapta la o gamă largă de gusturi, în funcție de cerințele voastre, însă fiecare dintre ei are deja un anumit stil al său. 

Una dintre cele mai bune modalități de a analiza și a alege un fotograf este să urmărești online munca acestora  pe rețelele de socializare, dar și să citești recenziile aflate la dispoziție în spațiul public. 

11. Țineți cont de toate aspectele decorative

Există o listă de elemente care par a fi ușor trecute cu vederea când vine vorba de aspectul nunții, iar această categorie cuprinde capacitatea sălii evenimentului, felul în care aceasta este luminată sau jocurile de lumini suplimentare menite momentelor artistice și eventualele efecte speciale (dacă e cazul, după preferință). Aici putem adăuga și amplasarea unui photo booth și al unui cocktail bar pentru ca invitații să poată să se delecteze făcând poze împreună sau discutând la o băutură pe terasă. 

Tot aici intră și aranjamentele florale. Asigurați-vă că alegeți flori de sezon pentru a obține un preț bun și optați pentru aranjamente de bun gust care să nu încarce prea tare mesele menite, totuși, pentru savurarea meniului pregătit de furnizorul dumneavoastră de încredere.

12. Creați un program de evenimente înainte și în timpul nunții

Petrecerile de logodnă, cele cu domnișoarele de onoare sau petrecerile de burlaci rar lipsesc înainte de nuntă. În timp ce acestea se presupune că trebuie să fie organizate de un prieten drag, fie unul dintre cavaleri, fie una dintre domnișoarele de onoare, va trebui să comunicați dorințele voastre cu aceștia. Invitații în număr restrâns pe care îi doriți la aceste evenimente, tipul de mâncare, activitățile de interes nu trebuie să fie neapărat o surpriză, ele pot fi transmise gazdelor cu măcar 3 luni înainte pentru a se putea organiza pentru voi. 

Mai apoi, pentru ziua nunții, este neapărată nevoie de crearea unui program cuprinzător al zilei nunții care să asigure faptul că toată lumea este pe aceeași pagină cu privire la ora, locația, locul la masă, meniul și eventualele responsabilități distribuite unora dintre participanți. Trimiteți întotdeauna copii ale programului fotografului, domnișoarelor de onoare, membrilor cheie ai familiei și tuturor furnizorilor cu măcar o săptămână înainte. 

Organizarea timpurie este cel mai important element din agenda nunții. Organizarea nunții pas cu pas cu ajutorul EpicPlan vă oferă posibilitatea să schimbați ce nu vi se potrivește sau să adăugați ce considerați necesar.

Vrei să deții controlul, pas cu pas, asupra planificării nunții tale și să te asiguri că nu ți-a scăpat nimic? EpicPlan te ajută cu:​

  • O listă complexă de activități pentru planificarea nunții tale
  • Controlul bugetului
  • Gestionarea listei de invitați
  • Aranjarea invitaților la mese
  • Modele invitații online și pentru print

Abonează-te la newsletter

Previous
Organizare nuntă cu buget redus
Organizarea nuntii: ghid de la A la Z