Organizarea nunții în era COVID-19 – tot ce trebuie să știi

Actualizări legislative din 10 Februarie 2021

Comitetul Național pentru Situații de Urgență a adoptat miercuri, 10.02.2021, Hotărârea numărul 8, prin care se propune prelungirea stării de alertă în România, pe o perioadă de 30 de zile, păstrarea actualelor restricții și includerea focarelor de COVID – 19 în calcularea incidenței privind răspândirea noului tip de coronavirus.

Textul oficial îl găsiți, accesând Măsuri din 10 februarie 2021 (articolele 13 și 14).

Actualizări legislative din 13 Ianuarie 2021

Începând cu 13 ianuarie 2021, s-a prelungit starea de urgență cu 30 de zile și s-a hotărât menținerea restricțiilor privind organizarea evenimentelor private.

„Se propune prelungirea stării de alertă pe întreg teritoriul național, pentru o perioadă de 30 de zile, începând cu data de 13.01.2021”, prevede art. 1 al Hotărârii CNSU nr. 3/2021, cu detalierea măsurilor și a restricțiilor în anexă.

Câteva dintre restricțiile decise de autorități: 

  • Se consideră necesară menținerea obligativității purtării măștii de protecție în spațiile publice, la locul de muncă, în spațiile comerciale, precum și în mijloacele de transport în comun.
  • Se propune menținerea interdicției desfășurării de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise şi/sau deschise, publice şi/sau private.
  • Se propune menținerea interdicției organizării de evenimente private (nunţi, botezuri, mese festive etc.) în spaţii închise și deschise cum ar fi, fără a se limita la acestea, saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente.
  • Se propune menținerea interdicției de circulație în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri.
  • Se propune menținerea interdicției de circulație în toate localitățile, pentru toate persoanele, în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 23.00 – 05.00, cu excepții motivate.

Textele oficiale le găsiți, accesând:

HOTĂRÂRE nr. 3 din 11.01.2021 și Anexa la HCNSU nr. 3 din 2021

Actualizări legislative din 15 Octombrie 2020

Începând cu 15 Octombrie s-a prelungit starea de urgență cu 30 de zile și au fost adoptate noi restricții, inclusiv privind organizarea evenimentelor private.

Raed Arafat: „Evenimentele private sunt interzise pe plan național, până vom vedea o scădere a cazurilor.”

HOTĂRÂREA nr. 856 din 14 octombrie 2020

„12. se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) în spații închise cum ar fi, fără a se limita la acestea, saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente; 13. se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) în spații deschise cum ar fi, fără a se limita la acestea, saloane, cămine culturale, restaurante, terase, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente;”

Documentele oficiale le găsiți aici: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/231211 și aici http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/231208

Actualizări legislative din 1 Septembrie 2020

Guvernul a adoptat noi reguli pentru organizarea evenimentelor private. Începând cu 01 Septembrie 2020, numărul persoanelor care pot participa la evenimente private, organizate în interior, crește de la maxim 20 la maxim 50, iar la cele organizate în exterior crește de la maxim 50 la maxim 100.
Mai multe detalii poți găsi, accesând: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/229660

Actualizări legislative din 22 Octombrie 2021

După câteva luni în care am suflat ușurați și ne-am putut bucura de evenimentele frumoase planificate cu atât entuziasm, cu restricții minime pe care mai mult ca sigur nici nu le-am resimțit ca fiind o povară, iată că regulile se schimbă din nou. Datorită noului val mare de infectări la nivel național, Guvernul a adoptat noi restricții care interzic de această dată și evenimentele private (nunți, botezuri, mese festive și altele de acest gen). Așadar, conform Hotărârii 1.130 din 22 octombrie 2021, atât pentru persoanele nevaccinate, cât și pentru cele vaccinate, organizarea evenimentelor, cât și participarea la acestea, este momentan interzisă.
Mai multe detalii poți găsi, accesând: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/247646

Deși nu ne-am gândit că vom experimenta o situație ca cea de acum, iată că se poate întâmpla și suntem obligați, de împrejurări, să ne adaptăm toate acțiunile, deciziile pentru a ne securiza, pe cât posibil, sănătatea noastră și a celor din jurul nostru.

După cum știți, foarte multe evenimente au fost deja amânate sau anulate datorită pandemiei Covid-19. Cu toate acestea, este important să nu ne punem viața pe pauză, ci să facem în continuare lucrurile importante pentru noi, fără să îi lezăm pe ceilalți.

În acest articol vom vorbi despre ce anume este important să respectăm atunci când ne dorim să organizăm o nuntă în perioada COVID-19, respectând dreptul la sănătate al celor din jur și implicit prevederile legislative în vigoare. 

Sunt foarte multe întrebări pe această temă și sperăm să putem răspunde la cât mai multe dintre ele. 

În această perioadă, vă puteți organiza nunta fie în aer liber, fie ca eveniment restrâns, astfel încât să fie respectate prevederile legislative în vigoare. 

Mai jos aveți mai multe informații care v-ar putea fi de folos.

Actualizări legislative specifice pentru organizarea nunții

Guvernul a adoptat, la 15 iulie 2020, prelungirea stării de alertă cu 30 de zile, având în vedere creşterea numărului de cazuri de COVID-19 şi a deceselor înregistrate la persoane infectate cu SARS-CoV-2.

(Hotărârea Guvernului nr. 553/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 17 iulie 2020, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 627 din 16 iulie 2020).

Mai multe detalii găsiți în legea Legea nr.55/2020, iar aici găsiți toate schimbările (ultima adnotare este din 28.07.2020). 

Guvernul reia restricţiile menţinute prin HG 394 din 18 mai 2020 şi Legea 55 din 15 mai 2020. 

Așasar, după 17 iulie 2020, se menţin următoarele restricţii valabile pentru evenimente private:

  • Evenimentele private în spații închise se pot organiza cu cel mult 20 de persoane și respectarea regulilor de distanțare fizică.
  • Evenimentele private în spații deschise se pot organiza cu cel mult 50 de persoane și respectarea regulilor de distanțare fizică. 
  • Se păstrează o distanță de minimum 2 metri între mese și participarea a maximum 4 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară.
  • Se poartă mască de protecție.

Recomandări pentru prevenirea infectării cu COVID-19 la nunta voastră

recomadari distantare sociala la nunta
  • Să vă asigurați, pe cât posibil, că invitații se întorc cu mai mult de 14 zile înainte de eveniment din țări sau zone afectate.
  • Nu vă sfiiți să cereți persoanelor cu boli cronice, afecțiuni grave care sunt predispuși să se îmbolnăvească și/sau celor care au fost infectați cu COVID-19, să nu participe la nuntă, chiar dacă fuseseră invitați, pentru binele lor și al celor din jur.
  • Să le cereți invitaților să respecte restricțiile de mai sus și să poarte masca de protecție.
  • Să desemnați o persoană responsabilă cu monitorizarea eventualelor cazuri (persoane care au/fac febră sau prezintă alte simptome COVID-19).
  • Asigurați-vă că este prevăzut un loc special de izolare, în cazul în care există astfel de cazuri, până la sosirea ajutorului medical abilitat. 
  • De asemenea, este important ca voi și/sau event plannner-ul vostru să vă asigurați că există o unitate medicală unde să fie transportați și îngrijiți invitații care manifestă simptome COVID-19.
  • Păstrați-vă calmul și bucurați-vă de eveniment!

Alte detalii importante:

  • Personalul de servire este obligat să poarte mănuși și mască de protecție.
  • Nu este recomandată servirea preparatelor sub formă de bufet suedez. În cazul în care se optează pentru această variantă, accesul la bufet trebuie limitat și servirea se face personal.
  • Aglomerarea la bar, bufet, photo corner etc, trebuie să fie minimizată și să se aplice măsuri de distanțare, folosind indicatoare și mesaje.

Aici puteți găsi o evaluare de risc pentru a stabili nivelul de risc la evenimentul vostru. Este important să țineți cont că o astfel de analiză NU va elimina în întregime riscurile de infectare în timpul evenimentului.

Simptome COVID-19

Cele mai frecvente simptome COVID-19 sunt:

  • Febră;
  • Tuse uscată;
  • Senzație de oboseală.

Peste 90% dintre cei infectați prezintă febră, dar există și cazuri când simptomatologia nu este marcată de febră, ci de tuse, dificultăți de respirație, rinoree (secreții nazale), durere în gât la debut. La acestea se pot adăuga dureri musculare, dureri de cap, dureri de gât și mult mai rar greață, vărsături, diaree. Ulterior, se poate complica cu insuficiență respiratorie.

Sunt și persoane care, deși infectate, nu prezintă niciun simptom și nu se simt rău (persoane asimptomatice).

Mai multă informație găsiți aici, dar sunt și multe alte surse online.

Perioada este una atipică și la care cu siguranță nu ne așteptam. Totusi, chiar și în aceste condiții, puteți avea o nuntă de neuitat alături de familie și prietenii apropiați, oamenii care contează cel mai mult pentru voi. 

O nuntă restrânsă, într-o grădină, pe plajă sau lângă un palat, alături de cei mai dragi sufletului vostru, păstrează o notă însemnată de intimitate, relaxare și romantism în același timp, fapt ce este pe gustul multor cupluri.

Veți avea timp, cu adevărat, sa trăiți și să imortalizați momente speciale cu fiecare invitat, iar ei cu siguranță își vor aminti cu drag de nunta voastră.

Nu uitați, pentru o organizare fără cusur, indiferent de dimensiunea nunții, vă invităm să vă faceți un cont gratuit pe platforma EpicPlan.

Dacă aveți nevoie de alte detalii legate de organizarea nunții în această perioadă, adresați întrebările voastre prin comentariu la articol și revenim cu răspunsuri în cel mai scurt timp posibil.

Abonează-te la newsletter

Spune-ne părerea ta

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Previous
Costul nunții
Organizarea nunții în era COVID-19 – tot ce trebuie să știi